در این پست از وبسایت آکاایران برای شما مطالبی در مورد فوائد چای سبز و مصرف چای سبز آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

تا چندین سال پیش کمتر کسی بود که از چای سبز استفاده نماید یا بسیار کم استفاده می شد ، یکی از دلایل این مساله طعم طعم تلخ تر آن نسبت به چای های دیگر بود اما با گذشت زمان فوائد این نوع چای هر روز بیشتر نمایان شد و اینک چای سبز بیشترین مصرف را در بین آشامیدن ی ها دم نوش ها دارد اما باید یک مورد را یاد آور شویم آن میزان مصرف و زمان استفاده آن است گروه سلامت آکاایران در این مقاله قصد دارد تا با تحلیل مسائل مختلف و دلایل مختلف نشان دهد که بهترین برای استفاده از چای سبز جهت لاغر شدن چه زمانی است از شما همراهان وب سایت آکاایران خواهشمندیم که این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

ساعت مناسب استفاده چای سبز برای لاغری

می دانید چای سبز دارای فوائد بسیاری است ولی چنانچه در این ساعت میل بکنید اثر آن چند مساوی می شود و ...

چای سبز,چای سبز تیما,چای سبز و لاغری,چای سبز چیست,چای سبز در زمان بارداری,چای سبز یبوست,چای سبز بارداری,چای سبز برای زنان باردار,چای سبز کیسه ای,چای سبز برای بانوان شیرده,رژیم لاغری-رژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن




چای سبز
چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.
نتایج گاهی ارزیابی ها نشان داده است چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می تواند جذب چربی را کم نماید سبب لاغری شود...
از طرف دیگر، توصیه می شود آشامیدن چای حداقل به 2 ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

موضوعی که باید در این خصوص در نظر گرفت، اثر چای بر كم شدن جذب آهن است. بسیار ها تصور می کنند که تنها چای سیاه است که سبب کاهش جذب آهن می شود و میل کردن اش را باید حداقل 1 ساعت بعد از غذا به تأخیر انداخت؛

در صورتی که از این نظر، فرق ی بین چای سبز و سیاه نیست؛ زیرا پلی فنول های موجود در هر 2 نوع آنها مانع جذب این ماده معدنی ارزشمند می شوند. همچنین ، بیان موضوعی مانند تاثیر چای بر كم شدن جذب چربی و كم شدن وزن نیز چندان علمی نیست و باید میزان ، زمان مصرف، غلظت چای و حتی نوع غذای مصرفی با آن روشن شود. چنانچه چای سبز مانند چای سیاه غلیظ باشد، در بحث آهن غیرهِم تاثیر می گذارد.

تاثیر چای تداخل آن بر جذب آهن در رژیم های غذایی با رژیم های لاغری رژیم های چاقی - گوشت از نظر جذب این ماده مغذی مشکلی ایجاد نمی نماید ولی در منابع غذایی غیرگوشتی سبب ظهور تداخل می شود.
به طور کلی، آهن در مواد غذایی به دو شکل منابع هِم که در انواع گوشت ها یافت می شود و منابع غیرهِم که در همه مواد غذایی گیاهی است به چشـم می خورد. ارزیابی ها نشان داده اند که ترکیبات موجود در چای می توانند با آهن غیر هِم ترکیب شده و جذب این نوع از آهن را پایین آورند.

پس توصیه می شود چای (چه سبز، چه سیاه) همراه غذاهای غیرگوشتی مصرف نشود؛ زیرا سبب ظهور تداخل کاهش جذب آهن می شود.

به نقل از آکاایران : بهترین زمان برای مصرف چای یکی دو ساعت قبل یا بعد از غذاست؛ زیرا غذا تا بخواهد به وهله هضم برسد، باید یک سری مراحل را در دستگاه گوارش طی نماید ؛ به مخصوص چنانچه غذای مصرفی چرب باشد، هضم غذا 2 تا 4 ساعت طول خواهد کشید و تا زمانی که به وهله هضم برسد می توان چای را مصرف کرد اما در هر حال مصرف چای با غذا چون روی هضم آن تاثیر می گذارد، درست نبوده و عادت غذایی مناسبی تلقی نمی شود.

از طرف دیگر، صرفاً آشامیدن چای با هدف کاهش وزن هم اقدامی منطقی به حساب نمی آید. اینکه افراد تنها با مصرف یک ماده غذایی ویِژگزینشه به لاغری دست پیدا کنند، نه پیشنهاد می شود و نه علمی است؛ زیرا کاهش کالری دریافتی در مقایسه با کالری مصرفی است که می تواند بیشترین نتیجه یا همان كم شدن وزن مورد انتظار را به همراه آورد.