خبرهایی در مورد رایتل

خرید شارژ رایتل

فرصت ۱۰ روزه ثبت کدملی برای سیم کارت

به نقل از پایگاه خبری وب وب سایت رند در خبرهای سایت بارها به مشکلات خط های بی نام و نشان اشاره کرده ایم و حتی در خبری با همین عنوان ، گزارشی ویدیویی قرار دادیم که وضعیت ایران افغانستان را در خط های بی نام نشان نمایش می داد. در همین راستا مسئولین نظارتی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی از چند ماه پیش به اپراتورهای موبایل فرصت دادند تا تکلیف سیم کارت های بی نام و نشان را معین کنند. اپراتورها هم با ارسال پیام کوتاه به کاربران در حال جمع آوری تکمیل اطلاعات هستند .

این مسئله که از ارزش ویژه ای نیز برخوردار است به خوب ی در حال مدیریت است ولی راه حل فعلی فقط به صورت مقطعی کارساز است اپراتورهای تلفن همراه ، به خصوص سیم کارت های اعتباری باید راهکاری کامل تر در نظر بگیرند. در هر صورت ارسال کدملی برای خط هایی که نام نشان معین ی ندارند تا ۱۵ بهمن ماه الزامی است در صورت عدم ارسال این خط ها قطع خواهند شد.


روش ارسال و ثبت کدملی

دو اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول و ایرانسل طی ارسال پیامک های متعددروش ثبت کدملی را به شکل های زیر اعلام کرده اند :

همراه اول

ارسال کدملی مالک خط بدون فاصله خط تیره به زبان لاتین به سامانه پیامکی "۸۹۸۰" ارسال شود.

ایرانسل

ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی "۲۷۲" و طی کردن مابقی مراحل که به صورت راهنمای برای شما ارسال می شود. همین طور ایرانسلی ها می توانند به صورت رایگان با شماره ۷۲۲ ارتباط بگیرند.
شرایط انتقال مالکیت در خط های رایتل

به نقل از پایگاه خبری وب وبسایت رند صاحبان خط های رایتل جهت انتقال مالکیت خط به شخص دیگر می توانند با مراجعه به فروشگاه های رایتل گاهی از نمایندگی های معتبر فروش و خدمات که در وب سایت رایتل معرفی شده اند مراجعه نسبت به انتقال مالکیت اقدام نمایند.



شرایط مورد نیاز برای انتقال مالکیت

۱- حضـور شخص انتقال دهنده انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی هر شخص.

۲- اصل کارت ملی انتقال دهنده انتقال گیرنده و یا وکیل قانونی هر شخص.

۳- در صورتی که انتقال از طرف وکیل قانونی انجام می شود اصل وکالتنامه و اخذ تصویر آن الزامی است.

۴- اصل سند انتقال دهنده الزامی است.

۵- پرینت پرداخت بدهی حساب خط های دائمی از راه سامانه مدیریت حساب به تاریخ روز مراجعه الزامی است. همین طور که اگر از خط مصرف نشده باشد پرداخت آبونمان قبل از انتقال مالکیت و از راه سامانه مدیریت حساب باید پرداخت شود.

۶- طبق هر شرایطی اگر به سیم کارت خود (قطعه فیزیکی سیم کارت ) دسترسی ندارید به فروشگاه های رایتل و یا نمایندگان فروش و خدمات رفته آن را تعویض کرده و بعد از آن در همان مرکز برای انتقال مالکیت سیم کارت خود كار فرمایید.



شایان ذکر است که بعد از انتقال مالکیت باقیمانده شارژ سیم کارت های اعتباری و بسته های فعال در سیم کارت ها (دائمی اعتباری) قابل انتقال به مالک جدید نیست و غیرفع ال می شود و سرعت اینترنت سریع پایه برمی گردد و در صورتی که مالک خواستار اینترنت پرسرعت است باید مدارک مورد نظر در این مورد را به کمک سامانه مدیریت حساب تکمیل نماید.

اگر طرح بی نهایت بر روی خط فعال است ، شخص انتقال دهنده باید قبل از انتقال مالکیت با رفتن به سامانه مدیریت حساب نسبت به انجام عملیات لغو طرح بی نهایت برگرداندن پول كار نماید ، همپنین برای انتقال مالکیت باید حداقل ۲۰ روز از تاریخ فعالسازی اولیه یا آخرین تعویض خط قدیم باشد.